7 powodów dla których warto kupić Polaris RZR

on

Marka Polaris to firma, której przedstawiać nie trzeba, ponieważ samo brzmienie tej nazwy wywołuje u miłośników wyczynowej jazdy szybsze bicie serca i chęć rozkręcenia silnika do maksymalnych obrotów. Polaris RZR należy do sztandarowych modeli producenta z Minnesoty i chociaż jego cena pozwala na zakup pełnoprawnego samochodu, to maszyna ze stajni Polarisa oferuje emocje, których próżno szukać w rodzinnym kombi. Pozostaje nam tylko przekonać do tego żonę…

Polaris RZR 1000 – brzytwa wśród czterokołowców

Linia Polaris RZR swoją nazwę zawdzięcza brzytwie, z angielskiego – razor. Trudno o lepsze oddanie charakteru tej maszyny, która we wprawnych rękach przybiera postać ostrza bezpardonowo tnącego każdy rodzaj nawierzchni. 

Chociaż Polaris RZR 1000 nawet na utwardzonej nawierzchni może konkurować z “cywilnymi” pojazdami, to jego prawdziwa natura ujawnia się dopiero w terenie. Błoto, szuter i piasek – to właśnie tam Polaris najlepiej potrafi pokazać, na co go stać. 

Jakie są powody, dla których warto wydać przeszło 100 tysięcy złotych na czterokołową zabawkę?

1 – Moc

Polaris RZR 1000 został wyposażony w silnik o pojemności blisko 1000 cm³, który rozwija zawrotną moc ponad 110 KM. Inżynierom udało się wycisnąć ponad 100 KM z jednego litra pojemności jednostki napędowej – to wynik trudny do osiągnięcia nawet w przemyśle samochodowym.

Masa własna maszyny wynosi 620 kg, tym samym Polaris RZR 1000 dysponuje bardzo korzystnym stosunkiem masy do mocy. Konstrukcja zapewnia ładowność na poziomie 330 kg.

Topowa wersja Polaris RZR 1000 Turbo to już prawdziwa bestia. Zastosowanie sprężarki zaowocowało wzrostem mocy aż do blisko 170 KM! Te osiągi sytuują są przepustką do ekskluzywnego grona najmocniejszych pojazdów na rynku.

2 – Układ napędowy

Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem automatycznej, bezstopniowej skrzyni biegów. Moment napędowy przekazywany jest stale na wszystkie koła w systemie AWD. Całości dopełnia progresywne wspomaganie kierownicy, dzięki któremu prowadzący posiada większą kontrolę nad pojazdem – pozwala to na lepsze wyczucie, a kierowca stanowi jedność z maszyną.

3 – Zawieszenie

Model został postawiony na zaawansowanym zawieszeniu firmy Walker Evans. Inżynierowie zdecydowali się na zastosowanie podwójnych wahaczy z przodu oraz wahaczy wleczonych o dużym skoku z tyłu – pozwalają one na agresywną, ale zarazem komfortową jazdę.

Układ doskonale wybiera nierówności i tłumi wyboje. Polaris RZR 1000 przemyka nad kałużami, ale ani na chwilę nie wymyka się spod kontroli.

4 – Wyposażenie

Chociaż powierzchowność Polarisa RZR 1000 tego nie zdradza, model został stosunkowo szczodrze wyposażony w dodatki ułatwiające okiełznanie maszyny. Mowa tutaj o elektrycznym wspomaganiu kierownicy, ABS, oświetleniu LED, bogatym zestawie zegarów, przedniej szybie, sześciopunktowych pasach bezpieczeństwa, lusterkach bocznych a nawet gnieździe zapalniczki.

Jeśli komuś to nie wystarcza, to lista wyposażenia dodatkowego jest długa jak lista codziennych pretensji w nudnym małżeństwie. Znużony mąż może dokupić sobie m.in. niestandardowe wzory kół, dodatkowe osłony, system audio oraz szeroki wachlarz gadżetów pomagających wyróżnić się wśród innych pojazdów.

5 – Bezpieczeństwo

Adrenalina to jednak nie wszystko, ponieważ Polaris RZR 1000 pozwala się czuć bezpiecznie podczas dzikich leśnych wypadów. Obniżony środek ciężkości korzystnie wpływa na zachowanie maszyny na drodze i skutecznie zapobiega niechcianym powietrznym akrobacjom.

Jeśli jednak uda się nam przewrócić maszynę na dach, to chronić nas będzie wytrzymała klatka bezpieczeństwa – solidne orurowanie odróżnia linię RZR od tradycyjnych czterokołowców, ponieważ tutaj istnieją elementy konstrukcyjne zapobiegające urazom ciała.

Mocne oświetlenie oraz mocne pasy bezpieczeństwa dopełniają obrazu maszyny dzikiej, ale oswojonej.

6 – Praktyczność

Maszyna zapewnia stosunkowo dużą ładowność, dlatego możemy na nią zapakować cały ekwipunek na wyprawy w pustkowia. Polaris RZR jest pojazdem dwumiejscowym – obok fotelu kierowcy przewidziano również miejsce dla głodnego wrażeń pasażera lub pasażerki.

Solidny dach chroni przed deszczem, kurzem i mocnym słońcem – pozwala się więc skupić w pełni na tym, co najważniejsze – na odczuwaniu radości z jazdy.

7 – Homologacja drogowa

Model RZR 1000 jest homologowany na podstawie normy T1b, czyli jako pojazd rolniczy lub leśny dwuosobowy. Pojazd możemy zatem zarejestrować w wydziale komunikacji i poruszać się nim po drogach publicznych. Do prowadzenia maszyny uprawnia nas prawo jazdy kategorii B.

UTV z wysokiej półki

Polaris RZR 1000 oraz jego starszy brat Polaris RZR 1000 Turbo to pojazdy dla najbardziej wybrednych klientów. Wymagając od innych, należy jednak wymagać także i od siebie, ponieważ każdy czterokołowiec oczekuje umiejętności i pokory do maszyny.

Prezentowane modele odwdzięczają się frajdą z jazdy na poziomie szalonego wesołego miasteczka oraz dawką adrenaliny, która nie zmieściłaby się w żadnej strzykawce.

0